+

Porady

Sprzedaż mokrej karmy w sklepach zoologicznych. Jak zaproponować ją klientowi?



Dowiedz się, jakie nietypowe rzeczy wpływają na to, czy ktoś kupi mokrą karmę dla psa lub kota właśnie w Twoim sklepie.

Na podejmowane przez kupujących wybory ma wiele czynników – od składu produktu i przywiązania do marki aż po, tak wydawałoby się nieistotne czynniki, jak sposób ustawienia puszek i saszetek, umieszczone na półkach informacje czy ilość dostępnego towaru. Dzisiaj zajmiemy się tymi właśnie mniej oczywistymi elementami, które mają naprawdę ogromny wpływ na to, na co zdecydują się Twoi klienci.

Czy słyszałeś kiedyś o paradoksie wyboru? To sytuacja, w której dana osoba dostaje zbyt wiele opcji do wyboru i albo nie podejmuje żadnej decyzji, rezygnując z zakupu, albo jest bardzo niezadowolona z całego procesu i następnym razem może wybrać naszą konkurencję. Tymczasem mokra karma dla psa, tak, jak i karma dla kota, występuje w bardzo wielu opcjach, a klienci tej dostępności oczekują. Rozwiązaniem jest podzielenie półki z mokrą karmą nie tylko na sekcje dotyczące różnych gatunków zwierząt, ale i różnych właściwości produktu.

Sekcje w sklepie zoologicznym

Przy odpowiednio wydzielonych sekcjach – mały lub duży pies, karmy dietetyczne i zdrowotne, karmy premium itp. klient nie będzie błądził wśród dziesiątek różnych opcji, ale od razu pomyśli o tym, że ma małego zwierzaka albo takiego z osłabioną wątrobą i wyboru dokona pomiędzy niewielką ilością produktów. W ten sposób wzrasta szansa na to, że będzie zadowolony z całego procesu zakupów.

Jak oddzielić poszczególne sekcje? Przy pomocy wydrukowanych infografik przedstawiających małe i duże psy, z ikoną serca na brzuszku lub piersi (oznaczenie karm dietetycznych albo takich, które są przeznaczone dla chorych i wrażliwych psów.
Takie oznaczenia świetnie przydadzą się też, by podkreślić strefę z produktami premium. Część kupujących jest zainteresowana tylko najdroższymi i najlepszymi produktami, więc nie oznaczając i nie wyróżniając ich odpowiednio, możemy takich klientów po prostu stracić. Dobrym pomysłem będzie też wyjaśnienie, dlaczego akurat ta konkretna mokra karma dla kota czy psa jest wyjątkowo dobrym wyborem. Można tutaj skorzystać z opisów, które dostarczą nam zagraniczny czy polski producent karmy albo samemu napisać i wydrukować na kartoniku informację o dobrym składzie, witaminach, łatwości trawienia czy uwielbianym przez wszystkie zwierzęta smaku.

sprzedaz_mokrej_karmy_dolina_noteci

Próbki, bonusy i dodatki dla klienta

Kolejnym świetnym pomysłem na promowanie mokrej karmy jest dołączanie małych próbek nowych smaków. Niektóre zwierzęta, zwłaszcza koty, są bardzo wybredne jeżeli chodzi o smaki karmy i dlatego ich właściciele boją się inwestowania w nowe produkty. Te opory rozwiać może mała próbka dołączona do odpowiednio dużego zamówienia, połączona z wyraźnym promowaniem zachęcania zwierząt do nowych smaków. Dodatkowo będzie to zachęcać klientów do robienia większych zakupów.

Lepsza ekspozycja i opisy ułatwią klientowi wybór i zwiększą komfort robienia zakupów, a próbki pozwolą upewnić się, że dane zwierzę na pewno będzie z apetytem zjadało wszystkie posiłki. Tych kilka prostych zmian pozwoli Ci ułatwić klientom życie i ograniczyć podejmowanie decyzji do wyboru rozwiązań podsuniętych przez Ciebie. Wszyscy lubią ułatwienia i wygodę – Twoi klienci też! W ten sposób nie tylko sprzedasz konkretny produkt, ale i zbudujesz dobrą relację zachęcającą do kolejnych zakupów – to same korzyści.