Zastanawiasz się, czy Twój sklep na pewno jest zaopatrzony we wszystko, czego szukają klienci? Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, czy tak jest w rzeczywistości.
Często przyczyną spadku sprzedaży w sklepie zoologicznym jest po prostu nieuwzględnienie potrzeb klientów. Dlatego warto sprawdzić, czego oczekują osoby, które będą dokonywać zakupów. Niezbędne dla wszystkich posiadaczy mruczących pupili wyposażenie nie kończy się na odpowiedniej karmie dla kota oraz żwirku.
To właśnie wspomniana wcześniej karma i żwirek, czyli coś, czego Twoi klienci będą potrzebować cały czas. Ponieważ koty znane są z mocnego charakteru, a często i dużych wymagań odnośnie jedzenia i żwirku, sprawdź, czy są u Ciebie dostępne zarówno najpopularniejsze marki, jak i te znane od lat. Warto spojrzeć też, co oferuje dany producent karmy i przygotować wspólnie program testowania smaków dla wymagających kocich podniebień.
W tym przypadku bardzo opłaca się też udzielić głosu naszym klientom. To oni wiedzą, czego potrzebują, a najbardziej cennym klientem jest, jak wiadomo, taki, który będzie do nas wracał. Koszt promocji czy innych metod, które wykorzystamy do zdobycia klienta, poniesiemy tylko raz, a zyski z jego zakupów będziemy czerpać jeszcze długo potem.
Klientów możemy zmotywować do wyrażenia opinii, używając listy mailingowej, czy nawet papierowych ankiet umieszczonych w sklepie. W ten sposób dowiemy się, czy warto sprowadzić dodatkowo kilka opakowań innego żwirku, a klient będzie wiedział, że potrzeby jego i jego kota są brane pod uwagę.
Do tych możemy zaliczyć różnego rodzaju drapaki i zabawki, czyli coś, z czego większość kotów korzysta codziennie, powodując tym samym szybkie zużycie.
Warto zaopatrzyć się przede wszystkim w wędki, czyli jedne z najpopularniejszych kocich zabawek. Wiele sklepów zapomina o zadbaniu o szeroki wybór – koty są różne i różnie reagują na piórka, dzwoneczki, pompony itp. Tutaj też warto sprawdzić, co myślą klienci – lista elektroniczna albo papierowa ankieta lub pytania zadawane przez sprzedawców, błyskawicznie pozwolą nam zorientować się, po jakie zabawki większość naszych klientów sięga najczęściej.
Przy drapakach warto zwrócić uwagę i na wygląd, i na różne półki cenowe. Część klientów na pewno wybierze tańsze i bardziej ekologiczne drapaki kartonowe, a część będzie szukała czegoś trwalszego, mocniejszego i estetycznego.
Do tych zaliczyć możemy większość kociej wyprawki – transporter, miski i kuwetę. Posłania niektórych kotów wymieniane są częściej, a niektórych zdecydowanie rzadziej. Przy tym asortymencie również trzeba bardzo dokładnie przebadać potrzeby naszych klientów. To równie ważne, jak wtedy, kiedy wybieramy, czy dany producent karmy będzie dostępny w naszym sklepie.
Warto zastanowić się, czy w naszej dzielnicy, sprawdzą się droższe produkty o nowoczesnym i minimalistycznym wzornictwie, które doskonale połączą się z pięknie zaprojektowanymi domami lub mieszkaniami. Jeśli nasi klienci stawiają zazwyczaj na praktyczne i niewygórowane cenowo produkty, zadbajmy o ofertę przystępną cenowo.
Dobrym pomysłem będą też posłania, poduszki, hamaki, kocie wieże, miseczki i inne akcesoria, których każdy właściciel czworonoga potrzebuje. Nadruki w małe kotki, radosne kolory – to wszystko przyciągnie osoby, które w swoich kotach są wręcz zakochane, a co za tym idzie, skłonne wydać na nie zdecydowanie więcej.
Przy transporterach warto zwrócić uwagę na dostępność tańszych i droższych modeli, których górną część można łatwo otworzyć.
Po niektóre produkty klienci będą wracali do nas częściej, a po inne zdecydowanie rzadziej. Zawsze jednak warto nie oceniać na podstawie konkurencji, czy opinii znajomych, ale po prostu “wyjść do klienta” i zapytać. W ten sposób sami zorientujemy się, co jest dla klienta najważniejsze, a do tego zyskamy w jego oczach, przekonując go, że jego opinia ma dla nas znaczenie.