Dowiedz się jakie zmiany w zachowaniach klientów spowodował lockdown i zmiana trybu pracy.
Dla wielu różnych branż pandemia okazała się być trudnym okresem – często oznaczała duże straty i mniejszą ilość klientów. Zupełnie inaczej na się sprawa w przypadku branży zoologicznej. Badania wykazały, że ludzie nie tylko kupują więcej produktów, dla zwierząt, które już mają, ale też często decydują się na posiadanie nowego zwierzęcia.
Im więcej ludzie przebywają sami w domu z tym większą uwagą oglądają różnego rodzaju filmiki z kotami i psami, których jest dużo w mediach społecznościowych. Nagrania te są bardzo różnorodne – od uroczych małych szczeniaczków i kociaków, po wzruszające zwierzęta starsze lub przygarnięte ze schronisk. Pod wpływem tych obrazów a także przytłaczającej samotności i mniejszej ilości bodźców, wiele osób zdecydowało się na zakup lub przygarnięcie nowego zwierzęcia.
Co to oznacza dla branży zoologicznej? Przede wszystkim więcej klientów, do których możemy dotrzeć dzięki naszym poradom, wiedzy i towarowi, który oferujemy. Warto przygotować specjalne wyprawki – zestaw, na który złoży się legowisko, miski, obroża, smycz i karma dla psa. Do zestawu możemy też dorzucić podręczniki wychowania psa (jeżeli oczywiście mamy je w ofercie).
Do tych klientów najlepiej dotrzemy pisząc posty i wpisy na bloga z poradami, które wyjaśniają jak opiekować się młodymi zwierzętami. Warto wspomnieć o niezbędnych szczepieniach, pielęgnacji, wychowaniu a także doborze najlepszej dla danego wieku karmy dla psa.
Od marca 2020 roku bardzo wzrosła ilość zakupów dokonywanych przez Internet – także w branży zoologicznej. Ludzie mniej chętnie wychodzą z domów i coraz bardziej cenią sobie wygodę zamówienia karmy dla psa w sieci. Jeżeli jeszcze nie jesteśmy obecni w mediach społecznościowych, koniecznie powinniśmy to zmienić. Dobrze jest też umożliwić klientom zakup przez Internet – zarówno z wysyłką jak i odbiorem gotowego zamówienia w sklepie czy w gabinecie. Informacje o tym, że taka opcja istnieje powinniśmy umieszczać wszędzie tam, gdzie możemy dotrzeć do naszych klientów.
Nie możemy zapomnieć również o tym, że większość ludzi zamiast dojeżdżać do pracy całe dnie spędza teraz w domu na home office. Dzięki temu mogą poświęcić więcej uwagi swoim psom, kotom i innym pupilom. Z tego powodu częściej kupują nowe posłania, ubranka, smycze, zabawki i inne akcesoria. Warto jest zatem poszerzyć i rozbudować nasz asortyment o właśnie te produkty. Dodatkowo dobrym pomysłem będzie też aktywne ich reklamowanie.
Część osób decyduje się na droższe karmy dla psów, bo dzięki dużej ilości wolnego czasu miały okazję dowiedzieć się więcej na temat żywienia psów i wszystkich składników, które powinny znaleźć się w ich diecie, a których często jest za mało w tanich karmach z hipermarketu. Warto sprawdzić czy producent karmy dla psów nie ma nowych produktów z wyższej półki, które możemy zaoferować naszym klientom.
Takich klientów przyciągniemy do siebie wiedzą i doświadczeniem, warto więc udzielać porad i promować różne treści edukacyjne dotyczące zwierząt.
Zwiększa się zapotrzebowanie i na produkty dla zwierząt i na ładne i ciekawe akcesoria dla nich. Coraz więcej osób przykłada też dużą wagę do jakości pokarmów i często sięga po droższe produkty klasy premium. Jeżeli chcemy skorzystać z tego trendu wzrostowego musimy po prostu dotrzeć do wszystkich nowych klientów. Możemy to zrobić dzięki ogłoszeniom w sklepach zoologicznych i gabinetach weterynaryjnych, ale przede wszystkim bądźmy tam, gdzie szukają nas nasi klienci – w Internecie.