13 września 2021 r. w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie odbyło się ogłoszenie wyników oraz uroczyste wręczenie nagród producentom nowości, które zwyciężyły w 15 edycji badania Perły Rynku FMCG.
W tym roku Złoto trafiło w ręce Doliny Noteci za karmy pełnoporcjowe dla dorosłych psów wszystkich ras Rafi w saszetkach 500 g.
Mokra karma Rafi to przede wszystkim pełnowartościowe białko i nienasycone kwasy tłuszczowe, czyli niezbędne składniki warunkujące prawidłowe funkcjonowanie organizmu psa. Dodatki oleju lnianego, witaminy E oraz szeregu związków biologicznie czynnych o właściwościach przeciwzapalnych, a także cennych fitosteroli wpływają na poprawę funkcjonowania psiego przewodu pokarmowego. W składzie karmy obecne są owoce – borówka amerykańska i żurawina, o silnych właściwościach przeciwutleniających i przeciwzapalnych, oraz tymianek, stymulujący wydzielanie soków trawiennych, a dodatkowo poprawiający smakowitość posiłku dla psa.
Organizatorem badania było Wydawnictwo Gospodarcze, wydawca znanych i cenionych tytułów „Wiadomości Handlowe” „ i „Wiadomości Kosmetyczne”, organizator kongresów biznesowych, właściciel fachowych portali: wiadomoscihandlowe.pl oraz wiadomoscikosmetyczne.pl, a także organizator uznanych badań rynkowych, wyłaniających najlepsze nowości i marki rynku FMCG: Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów; Ulubiona Marka Polaków oraz badania Perły Rynku FMCG, Perły Regionu i Perły Rynku Kosmetycznego.
Celem badania było wskazanie nowych i istotnie zmienionych produktów FMCG o największym potencjale sprzedażowym, promocja jakości i wysokich standardów w działalności producentów FMCG, wspieranie wizerunku dobrych marek i przedsiębiorstw działających w branży FMCG a w rezultacie: wyłonienie najlepszych spośród nowych lub istotnie zmienionych produktów FMCG i nagrodzenie ich znakiem i tytułem Perła Rynku FMCG 2021, wyłonienie najbardziej innowacyjnych nowości FMCG i nagrodzenie ich znakiem i tytułem Perła Rynku FMCG – Innowacja Roku 2021.
Zwycięzców wskazało jury złożone z 67 ekspertów – członków zarządów oraz managerów ds. zakupów z firm handlowych z różnych branż. Każdy z nich miał okazję sprawdzić wszystkie zgłoszone do badania produkty. Bez wątpienia Perły Rynku są jednym z większych i bardziej prestiżowych tego typu przedsięwzięć, w którym to sami przedstawiciele handlowi decydują o tym, które produkty są najlepsze.