Piękne i zdrowe futro to coś, co sprawia, że zadowolony jest zarówno pies, jak i właściciel. Poznaj metody na przekonanie klientów do regularnego stosowania produktów, które pomogą zarówno zapobiec wielu problemom z sierścią, jak i wyleczyć te istniejące.
Nie wszyscy wiedzą, jak ważne w pielęgnacji kotów i psów jest stosowane produktów, które są do tego przeznaczone. Często zdarza się, że właściciele psów i kotów używają mydła albo bardzo mocno wysuszających skórę szamponów przeznaczonych dla ludzi. Najczęściej przyczyną jest po prostu niewiedza – wystarczy wszystko odpowiednio wyjaśnić, by dotrzeć do klienta.
Często właściciele zakładają, że skoro ich włosy są piękne i lśniące po użyciu szamponu z silnie wysuszającymi detergentami, to i futro zwierzęcia zyska na takim traktowaniu. Prawdopodobnie przez chwilę będzie gładkie i lśniące, ale niedługo potem zwierzę zacznie odczuwać konsekwencje i drapać wysuszoną, łuszczącą się skórę. Zwiększy się też szansa na złapanie grzybicy i innych chorób skóry.
Ważne, by wyjaśnić klientowi, że z kosmetykami dla zwierząt jest jak z karmą dla psa – różne gatunki mają różne potrzeby, dlatego nasz pies nie je, tego co my. Warto też wspomnieć o kosztach długotrwałego leczenia potencjalnych grzybic i innych chorób skóry.
Wśród psów i kotów jest bardzo dużo alergików, a szampony lecznicze odpowiedzą na potrzeby właśnie tych zwierząt. Często przez nieodpowiednią pielęgnację, zbyt częste kąpiele, silne detergenty czy na przykład substancje (przedłużony kontakt z farbami czy rozpuszczalnikami) powodują silne podrażnienie skóry. W takim wypadku musimy ten stan złagodzić i wyleczyć wszystkie zmiany i zaczerwienienia.
Właściciele zwierząt często nie zdają sobie sprawy, jak stresujące, bolesne i nieprzyjemne dla ich zwierząt mogą być na dłuższą metę problemy ze skórą. Warto dokładnie wyjaśnić jakie mogą być konsekwencję niewłaściwej pielęgnacji i nie leczenia podrażnień – bardzo wielu klientów potrzebuje po prostu dodatkowych informacji.
Jaki to może mieć związek z szamponem medycznym? Bardzo wiele osób naprawdę dba teraz o swoje zdrowie i samopoczuciem, bo uważają, że jest to coś, co poprawi komfort ich życia. Jeżeli uda nam się ich przekonać, że dobrostan psa jest również bardzo ważny, to pierwszy duży krok w sprzedaży medycznego szamponu będzie już za nami. W podobny sposób możemy też na przykład przekazać korzyści płynące z tego, że wysokiej klasy karma dla psa tak samo pozytywnie wpływa na zdrowie i samopoczucie psa, jak dobra dieta wspaniale wpływa na ludzi.
Jeżeli poprzednie punkty mają być skuteczne w przekonaniu naszych klientów, musimy ugruntować naszą pozycję eksperta. Przede wszystkim powinniśmy dobrze znać nasze produkty i ich zastosowania, być w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania.
Części klientów szampony medyczne wydają się za drogie; warto więc sprowadzić przynajmniej trzy różne produkty z trzema różnymi cenami. W ten sposób klienci, którym zależy na prestiżu wybiorą ten najdroższy, a najbiedniejsi ten tańszy.
Jest dużo metod, dzięki którym możemy przekonać naszych klientów. Ponieważ ludzie są różni, nie możemy oczekiwać, że każda zadziała idealnie – dlatego w tym artykule przedstawiliśmy wam kilka różnych porad, z których możecie skorzystać w różnych sytuacjach.