Produkty premium to asortyment niezwykle ważny dla każdego posiadacza zwierzaka, dlatego warto, by znalazły się także w Twoim sklepie. Pozwalają podnieść obroty przy sprzedaży tej samej ilości produktu, a jednocześnie budują prestiż, nawet w oczach tych klientów, którzy wybierają karmy czy zabawki z niższej półki.
Czy klienci wiedzą, że dany producent karmy dla zwierząt sprzedaje produkty premium? Najprostsza odpowiedź na to pytanie brzmi: zwykle nie. Najbardziej popularne są produkty z taniej i średniej półki cenowej i te marki przeciętny klient rozpoznaje najlepiej. Produkty premium są skierowane do wybranej grupy osób. Część z nich szuka karmy o określonych właściwościach przeznaczonych dla konkretnych ras. Inni sięgają po nie z powodu słabego zdrowia swoich podopiecznych. Do kupujących szukających tego typu produktów możemy zatem dotrzeć na kilka sposobów – bezpośrednio promując się wśród tych, którzy już te produkty kupują u naszej konkurencji, a także tworzyć nowych klientów przekonując ich prestiżem i właściwościami danej karmy.
Tutaj na pewno pomoże szeroka oferta i dodatkowe bonusy. Nie zawsze działają tutaj zniżki, często lepiej sprawdzi się danie próbek, zestawy z dodatkowym produktem gratis lub spotkania z ekspertem. Osoby, które już kupują takie towary, jak lepsza jakościowo karma dla psa, raczej będą szukać czegoś, czego nie znajdą nigdzie indziej, nie zaś zniżek. Przyciągniemy ich do siebie szkoląc obsługę sklepu i dokładając starań, by wprowadzać różne nowinki i nowości, rzadziej spotykane suplementy i inne produkty, które kupującym trudno znaleźć.
Tutaj możemy wybrać kilka różnych opcji. Jedną z nich jest współpraca z ekspertem – weterynarzem, dietetykiem albo behawiorystą. W ten sposób możemy przyciągnąć osoby, które dopiero niedawno kupiły zwierzęta albo takie, które z racji wieku czy alergii zaczynają szukać rozwiązań najlepszej jakości. Część osób przekonają też inne cechy, często ważne jest to, że pokarm wyprodukował polski producent karmy dla psów, co gwarantuje nam lokalne i możliwie jak najbardziej świeże składniki.
Nowych posiadaczy zwierząt zainteresujemy zostawiając ulotki na przykład u weterynarza, behawiorysty, w psim hotelu i innych tego typu miejscach. Ludzie skłonni zainwestować w kurs i trening szczeniaka będą też bardziej skłonni wybrać karmę, która będzie naprawdę wysokiej jakości.
Warto pamiętać też, by zadbać o zabawki i inne akcesoria – posłania, transportery, smycze i szelki, które będą się różnić i stylem i jakością wykonania. Bardzo wielu posiadaczy małych psów szczególnie lubi dobrze wyglądające i świetnie zrobione akcesoria i dlatego powinniśmy odpowiedzieć na ich potrzeby. Estetyka sklepu też jest ważna – rzucone w kąt i zwinięte w kłębek smycze wyglądają smutno i tanio. Dopiero po zawieszeniu na stojaku lub manekinie wszystko zacznie wyglądać nie tylko dużo lepiej, ale i drożej. Bardzo ważną funkcję pełni również odpowiednie oświetlenie.
Sprzedaż produktów zwiększymy przyciągając naszą ofertą istniejących klientów premium, jak i odpowiednio wcześnie docierając do klientów potencjalnych. Opinie kupujących o naszym towarze i sklepie możemy też zawsze poprawić odpowiednim projektem wnętrza i ekspozycją samych produktów. Tylko eksperymentując o pytając naszych klientów o opinię będziemy wiedzieć, które metody działają lepiej albo gorzej. Często dobrze jest spojrzeć też na to, jakie rozwiązania proponuje nasza konkurencja i na tej podstawie stworzyć własne. Im więcej dowiemy się o naszych klientach, tym łatwiej trafimy do nich z ofertą premium.