+

Porady

Fanpage sklepu zoologicznego- jak komunikować się z klientem?



Jeśli prowadzisz sklep zoologiczny, Twoją główną konkurencją są supermarkety, w których potencjalni klienci robią swoje codzienne zakupy. Zazwyczaj z wygody, z braku czasu, ale też wiedzy, ludzie zadowalają się skromnym asortymentem dla zwierząt, jaki mogą tam znaleźć. Na Tobie spoczywa zadanie dotarcia do nich i przekonania, że warto pofatygować się właśnie do Twojego sklepu zoologicznego. Strona na Facebooku (fanpage) czy konto na Instagramie nadają się do tego celu idealnie, o ile są właściwie prowadzone.

Dzięki fanpage’owi na Facebooku pełnym ekscytujących treści, będziesz w stanie przyciągnąć nowych klientów, budować z nimi relacje i być w stałym kontakcie z właścicielami zwierząt domowych w Twojej okolicy. Warunkiem uzyskania takiego efektu jest jednak zmotywowanie odbiorców do odpowiednio wysokiego zaangażowania; każdy, kto prowadził fanpage wie, że nie jest to proste zadanie i wymaga przemyślanej strategii. Dlatego, przygotowaliśmy dla Ciebie kilka porad na temat tego, jak budować relacje z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Możesz także zainspirować się naszym profilem na Facebooku.

Informacje o produktach

Oferowane przez Ciebie produkty i usługi są trzonem Twojej firmy, dlatego ważne jest, aby publikować treści, które je pokazują. Informacje na temat asortymentu, który masz w sklepie, powinny przedstawiać go w możliwie najbardziej „z życia wziętej” sytuacji. Nie ograniczaj się do prezentacji opakowania i informacji ze strony producenta. Jeśli wspominasz o karmie dla zwierząt, koniecznie zamieść zdjęcie z degustacji. Jeśli o zabawce dla psa, zadbaj o fotografię bawiącego się nią zwierzaka oraz komentarz zawierający Twoje obserwacje. Dobrym pomysłem jest używanie przy tym imion zwierząt – uczyni to informację bardziej wiarygodną i przedstawi Cię w roli nie tylko sprzedawcy, ale też użytkownika, recenzenta i specjalisty.

Treści w mediach społecznościowych mają za zadanie pomóc obserwatorom lepiej poznać to, co oferuje Twój sklep zoologiczny – doskonały zespół, najwyższą jakość usług i unikalne produkty dla ich futrzanych członków rodziny. Posty oparte na produktach zapewnią, że odbiorcy będą zawsze na bieżąco.

fanpage_sklepu_zoologicznego_2

Wchodzenie w interakcje – fanpage sklepu zoologicznego

Jest coś, bez czego nawet najlepiej prowadzony fanpage nie spełni swojej funkcji – mowa o fachowej, ale ciepłej relacji z obserwującymi i komentującymi. Nawet najwierniejsi użytkownicy w końcu znudzą się, jeżeli ich recenzje czy komentarze pozostaną bez żadnego odzewu z Twojej strony. Staraj się nie tylko grzecznie i rzeczowo odpowiadać na każde pytanie, ale też reagować na pozostałe posty, na przykład zdjęcia zwierząt. Komentarz „Przepiękny pies, pamiętam jak odwiedził nas w środę, mamy nadzieję że puszka smakowała” pod zdjęciem czworonogiego klienta sprawi, że właściciel poczuje się traktowany wyjątkowo.

Edukacja i rozrywka

Właściciele zwierząt często szukają w mediach społecznościowych odpowiedzi na swoje pytania dotyczące właściwej pielęgnacji, diety i opieki. Skorzystaj z profili społecznościowych swojego sklepu zoologicznego, aby zapewnić im pomocne wskazówki.

Publikowanie praktycznych porad dla właścicieli zwierząt domowych to świetny sposób na promocję Twojej firmy. Mimo że nie wiążą się bezpośrednio ze sprzedażą jakiegokolwiek produktu, natomiast budują zaufanie wśród nowych i potencjalnych klientów, pokazując, że jesteś ekspertem w swojej branży i że dbasz o dobro zwierząt. Porady dotyczące tego, jakie cechy powinna mieć idealna karma dla zwierząt, jak dbać o zdrowie czworonoga czy też w jaki sposób walczyć z niepożądanymi zachowaniami, często są wśród właścicieli zwierząt przekazywane znajomym, co pomaga zwiększać zasięgi. Za każdym razem, gdy jeden z Twoich fanów udostępnia Twój post, treść ta trafia do nowych osób – które mogą szukać firmy takiej jak Twoja. Ten sam efekt uzyskujesz, dzieląc się zabawnymi, zabawnymi treściami, takimi jak memy i żarty.

Kiedy prowadzisz sklep zoologiczny, powinieneś zadbać zarówno o klientów, jak i o ich czworonogi. Wystrzegaj się traktowania zwierząt przedmiotowo, a słowo „właściciele” zastąp określeniem „opiekunowie”. Wszędzie, gdzie to możliwe, używaj imion zwierzaków. Pamiętaj, że Twój fanpage musi jednocześnie spełniać dwa zadania – przedstawiać Cię w roli specjalisty i budzić ciepłe emocje.