+

Porady

Jak zwiększyć atrakcyjność witryny sklepowej w sklepie zoologicznym?



W stacjonarnych sklepach wygląd okna wystawowego ma bardzo duże znaczenie – dowiedz się jak możesz zadbać o to, by przyciągało jeszcze większą ilość klientów.

Pierwszą metodą, którą wybiera wiele sklepów, jest odpowiednio dopasowany, naklejany wydruk, który od razu zapełni całe okno. Niejeden producent karmy dla zwierząt zapewnia właśnie takie rozwiązanie – piękne i wysokiej jakości zdjęcia zwierząt, zawierające oczywiście reklamę konkretnej firmy. W ten sposób planowanie całego wyglądu witryny mamy z głowy, a potencjalnych klientów pomaga przyciągać uroczy zwierzak na plakacie.

Witryna w sklepie zoologicznym

Kolejnym pomysłem, który wykorzystuje coraz więcej sklepów zoologicznych, jest ciekawa i nowoczesna wystawa. Wiele sklepów wygląd zewnętrzny ma jeszcze w starym stylu – dużo towaru ustawionego jeden na drugim, różne kolory, które nie zawsze z do siebie pasują, sprawiają wrażenie chaosu, ale nadal pełni funkcję informacyjną. Jeżeli jednak chcemy dotrzeć do klientów młodszych oraz do klientów premium, warto zadbać by to, co klient widzi jako pierwsze, wyglądało naprawdę ciekawie.

Jak unowocześnić witrynę?

Warto spojrzeć na wystawy nowoczesnych kawiarni i sklepów. Elementy asortymentu bywają podwieszone na linkach czy żyłkach, drobny towar może być ułożony w jakiś napis, często też trafiają się naklejone same napisy. Pamiętajmy jednak, że czcionka i cały wygląd napisu musi wyglądać interesująco. Tego typu kreatywne wykorzystanie tekstu nazywa się typografią. Jednym z ciekawszych przykładów są portrety różnych zwierząt ułożone z drobnych napisów.

Do dyspozycji mamy jeszcze jeden ciekawy typ naklejanych ozdób, ponieważ chcemy, by pierwsze skojarzenie klienta dotyczyło zwierząt, a ogólny wygląd wystawy zachęcił go do wejścia do środka, zdecydujmy się na elementy, które wzbudzą taki efekt. Dobrym rozwiązaniem w tym przypadku będą duże naklejki przedstawiające sylwetki różnych zwierząt lub odciski ich łap. Warto postawić na takie elementy w jednolitym kolorze – wyglądają nowocześnie, czysto i bardzo dobrze pasują do innych rzeczy, które mają ozdobić okno naszego sklepu. Kolory takie, jak biały czy niebieski sprawdzą się najlepiej.

Okno wystawowe musi być często myte i pozostawać lśniące przy każdej pogodzie, bo nawet najpiękniejsza naklejana dekoracja będzie wyglądać nieciekawie, kiedy znajdą się na niej zacieki czy odciski dłoni – nie zapomnij więc o regularnym czyszczeniu. Czyste okna wyglądają naprawdę pięknie i dlatego nie zapomnij dbać o nie codziennie.

Postaw na patriotyzm

Przyciągać możemy nie tylko wyglądem, ale i treścią. Klienci bardzo dobrze reagują na produkty pochodzące z Polski i produkty lokalne. Wystarczy, że masz w swojej ofercie karmy dla psów i kotów polskiego producenta i już możesz przygotować informację o tym, że tu kupić można wysokiej jakości polskie produkty. Tabliczka z informacją o tym, że jesteś lokalną firmą a nie ogromną korporacją, też zawsze zapada klientom w pamięć. Jeżeli twój sklep znajduje się w takich regionach, jak na przykład Śląsk czy Poznań, warto wszystko zapisać w lokalnej gwarze – dzięki temu łatwiej nawiązać więź z klientami.

Często do wystawy sklepu zoologicznego przyciągają też same zwierzęta – króliki, świnki i inne, których klatki są ustawione blisko okna. To interesujący pomysł, ale musimy zwrócić uwagę na to, by zwierzęta miały dobre warunki i były chronione od słońca czy hałasu. Projekt tego typu, który nie zadba o dobro zwierząt, będzie odstraszał a nie przyciągał.

Jeśli projektowanie nie jest naszą mocną stroną, lub jesteśmy zbyt zajęci, by stworzyć witrynę spełniającą nasze wymagania – możemy zdać się na agencję reklamową lub studio graficzne. Profesjonaliści wymyślą i zaprojektują dla nas samą witrynę lub też całą komunikację wizualną sklepu. Wiele takich firm zadba też o wydruk i montaż wszystkich elementów, podczas gdy my będziemy spokojnie patrzeć, jak nasza witryna staje się piękna i nowoczesna.