+

Porady

Asortyment dla psa w sklepie stacjonarnym – co musi się w nim znaleźć?



Sklepy zoologiczne muszą w dzisiejszych czasach stawiać czoło konkurencji ze strony dyskontów i sklepów internetowych. Na szczęście, istnieją takie akcesoria, które klienci wciąż wolą kupować stacjonarnie – czy to ze względu na szybszy dostęp, czy też dlatego, że chcą je dokładnie obejrzeć i dotknąć.

W tym artykule podpowiemy Ci, jakiego rodzaju asortyment dla psa powinien znaleźć się w Twoim sklepie zoologicznym.

Karma i przysmaki

Najbardziej oczywistym elementem wyposażenia jest oczywiście karma dla psa, bo to produkty, których nasi klienci będą potrzebowali zawsze. Na początek dobrze jest zapewnić spory wybór i nie zapomnieć o tym, by na wyposażeniu znalazły się też karmy dla psów starszych, chorych i alergików.

Oprócz pokarmu bardzo popularne są też różnego rodzaju suplementy diety. Producent karmy dla zwierząt klasy premium zapewnia wszystkie niezbędne witaminy, mikroelementach i inne substancje odżywcze już w ramach samego pożywienia, ale karmy ze średniej czy niższej półki cenowej często wymagają uzupełnienia. Dlatego dobrze jest zaopatrzyć się w różnorodne suplementy, które będą odpowiadać potrzebom psów w różnym wieku i o różnym stanie zdrowia.

Często suplementy są też przysmakami, a to już kolejny dział, o którym nie możemy zapomnieć. Ludzie bardzo lubią sprawiać przyjemność swoim pupilom, dawać im specjalnie przygotowane „kości” do żucia czy inne smaczne i nieduże pyszności. To typ produktu, który często jest kupowany mimo, że właściwie nie był w planach. Nasi klienci po prostu dorzucają go do zakupów po tym, jak zobaczą go na półce czy obok kasy. Wbrew pozorom w skali tygodnia czy miesiąca odpowiednio dobrana kolekcja przysmaków może przynieść nam dobre zyski. Warto pamiętać też o przysmakach zdrowotnych – tych pomagających oczyścić zęby czy uzupełniających witaminy – te są kupowane dużo częściej, bo poza sprawieniem psu przyjemności są jeszcze czymś potrzebnym.

Zabawki, akcesoria, wyposażenie

Kolejnym elementem, który nasi klienci będą często kupować, są różne psie zabawki, czyli piłeczki, liny, sznury oraz cała masa innych pomysłowych gadżetów. Przydatne będą one zwłaszcza psom mieszkającymi w dużych miastach, które często są wyprowadzane na zbyt krótkie spacery i potrzebują dużej ilości zabaw oraz przedmiotów do gryzienia by rozładować energię i zabić nudę. Dobrze jest zaopatrzyć siew różny asortyment dopasowany do różnej wielkości psów, bo inne potrzeby ma jamnik a inne dog.

Mniej często kupowanymi towarami są elementy wyposażenia – od posłań aż po smycze i kagańce. Kupi je praktycznie każdy właściciel psa i co jakiś czas przyjdzie wymienić na nowe – zwłaszcza jeżeli były kupione dla bardzo młodego psa. Warto jest zaopatrzyć się w różne kolory, wielkości, i wzory tego typu produktów. Pamiętajmy też żeby mieć zarówno coś klasy premium, z droższych i lepszych materiałów, jak i coś bardziej przystępnego cenowo, na co każdy będzie mógł sobie pozwolić.

Bardzo potrzebnym towarem są też różnego rodzaju środki na pchły i kleszcze, bo nie może się bez nich obyć nikt, kto chociażby na kilka minut dziennie wyprowadza swojego psa na zewnątrz. Obecnie na rynku są różnego rodzaju produkty od obroży przez krople i innego rodzaju specyfiki. Coraz więcej osób decyduje się też na droższe produkty, które nadają się do użytkowania przez dłuższy okres czasu. Hitem są na przykład obroże przeciwpchelne, które chronią zwierzęta przez 6-8 miesięcy. Klienci bardzo cenią sobie ich trwałość i wygodę.

Wszystkie te produkty to elementy niezbędne w każdym stacjonarnym sklepie dla psów. Decydując się na to jakie, konkretnie marki i wzory wybierzemy koniecznie jednak musimy uwzględnić nasz konkretny sklep – jego lokalizację, profil klientów i ich konkretne potrzeby. Tylko jeżeli dopasujemy się do tego, czego konkretnie potrzebują, możemy odnieść sukces.