+

Porady

Visual merchandising w sklepie zoologicznym – nasze porady



Często wystrój sklepu zoologicznego nie zmienia się przez dłuższy czas, a ich właściciele i kierownicy zapominają o tym, że także i takie wnętrze można dostosować do nowoczesnych trendów i tego, czego oczekują klienci. Dobrze ułożony towar, ciekawie zaprojektowana witryna i kilka innych detali mogą kompletnie zmienić to, jak dane miejsce jest postrzegane. Dowiedz się jak przy pomocy drobnych zmian w wystroju możesz zachęcić odwiedzających do kupienia większej ilości towaru.

Jeżeli chcesz, by klienci wracali do twojego sklepu, powinieneś sprawić, że wszystko będzie ich do tego zachęcało. Wiele osób uważa, że wystarczy duża ilość różnorodnego towaru i kupujący trafią do nas sami – jednak przy stale rosnącej konkurencji to podejście okazuje się zdecydowanie błędne. Na szczęście, wystarczy kilka zmian i możesz stworzyć wnętrze, które zachwyci klientów, zostanie w ich pamięci i zachęci do powrotu.

Czystość i porządek

Zachowanie czystości wydaje się czymś zupełnie oczywistym, ale samo regularne sprzątanie to za mało. Ponieważ ważne jest wrażenie, jakie klient będzie miał przy wejściu. Takie elementy, jak witryna i inne szklane powierzchnie powinny lśnić. Nawet najpiękniej zaprojektowana wystawa ginie bowiem przy widocznych na szybie odciskach dłoni. Czasem oznacza to mycie kilka razy dziennie, ale czysta i błyszcząca szyba to idealna bezpłatna reklama – warto o tym pamiętać.

Kolejnym elementem, który jest formą najtańszej reklamy, jest właśnie szyba wystawowa. W wielu sklepach zoologicznych dekoracje te są bardzo do siebie podobne, więc czas na coś, co zainteresuje i przyciągnie. Warto tutaj przyjrzeć się jakie ozdoby ma sąsiednia kawiarnia albo niszowa księgarnia. Wiele pomysłów się powtarza – np. podwieszone na linkach różne ciekawe przedmioty. To świetny pomysł na zaprezentowanie różnorodnych zabawek dla psów, czy też powieszenie zdjęć klientów i ich zwierzaków. Ten drugi pomysł pozwoli klientom bardziej związać się z naszym sklepem.

Kolejną rzeczą, którą możemy zmienić jest to, jak wyeksponujemy karmę dla zwierząt. W wielu miejscach widzimy po prostu półki z rzędami stojących obok siebie toreb, wśród których często błądzą klienci szukając odpowiedniego typu pokarmu. Warto podzielić dział z karmami dla psa czy kota na sekcje i dodać zdjęcia lub duże napisy (pamiętając o interesujących czcionkach!), które pozwolą na pierwszy rzut oka stwierdzić, dla jakiego zwierzęcia są przeznaczone dane karmy. Ciekawym pomysłem jest też umieszczenie na półkach wydruków recenzji lub zdjęć składników. Jako zdjęcia i ozdoby warto wykorzystać promocyjne standy i plakaty reklamowe, które przysłał producent.

Kolejnym zabiegiem, który możemy zastosować, jest informacja o kraju pochodzenia określonej karmy dla zwierząt, a w szczególności podkreślenie, że jest to polski producent, lub że karma jest ekologiczna, bez zbóż itp.

Ekspozycja drobnych produktów

Warto też zadbać o interesującą ekspozycję produktów, takich jak obroże czy smycze. Kiedy wiszą smętnie na półkach trudno dokładnie przyjrzeć się szczegółom ich wykonania. Jak więc stworzyć odpowiednią ekspozycję? Obroże można umieścić na pluszowych zwierzakach czy też na kartonowych podstawkach z kartonu z nadrukowanymi zdjęciami zwierząt. Duże i kolorowe zdjęcia pupili noszących daną obrożę umieszczone w tle, nie tylko przyciągnie uwagę, ale też zapadnie w pamięć.

Zmieniając wnętrze sklepu pamiętaj o tym, by uczynić to miejsce bardziej przyjaznym i interesującym, bo tego oczekują teraz klienci. Warto się zastanowić jakie mają problemy – np. ze znalezieniem odpowiedniej karmy – i tworząc ekspozycję, w ciekawy sposób je rozwiązać.

Bez względu na wiek, płeć i zainteresowania, odwiedzający nasz sklep na pewno lubią zwierzęta, i o tym należy pamiętać na każdym etapie tworzenia ekspozycji. Zadbajmy o piękne zdjęcia, które pokażą nasze produkty w działaniu i zachęcą klientów do ponownego przyjścia albo podzielenia się zdjęciem naszego sklepu w mediach społecznościowych.